Salgsbetingelser
Selger er Medpalett AS, Hanaveien 4-6, 4327 Sandnes. Tlf. kundeservice 48 11 99 00. Organisasjonsnummer 987 444 053. www.medox.no. post@medox.no.
Du må være minst 18 år for å kunne inngå abonnement på Medox®.
Ved bestilling av Medox®-abonnement får du pakke tilsendt hver 3. måned. Hver pakke inneholder kapsler nok til de neste tre månedene.
Hvis du har bestilt 1 eske per måned (du vil ta én kapsel per dag) får du 3 esker hver tredje måned. Hvis du har bestilt 2 esker per måned (to kapsler per dag) sender vi deg 6 esker hver tredje måned.
Har du benyttet deg av vårt velkomsttilbud "få 2 esker Medox® til prisen av 1» vil du innen to måneder deretter motta ny sending med tre måneders forbruk av Medox®. Følgende forsendelser inneholder 3 esker og kommer hver 3. måned.
Bekreftelse på bestilling sendes til din e-post umiddelbart etter at bestillingen er sendt inn, dersom du har oppgitt denne i bestillingsskjemaet.
Medpalett/Medox® er godkjent av Trygg e-Handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler fra oss. Trygg e-Handels formål er å beskytte deg som forbruker - kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg e-Handel merket. Du kan lese mer om Trygg e-Handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no
Faktura ligger med i din forsendelse. En tre-måneders forsendelse inneholder en faktura. Betalingsfrister står på faktura.
Våre priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som Staten til enhver tid fastsetter. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal og spesielle tilbud og fremkommer på e-postkvitteringen. En eventuell prisendring vil være i takt med normal prisutvikling i markedet.
Tillegg for porto og ekspedisjon er kr. 39,- per forsendelse. Dette fremkommer på e-postkvitteringen og er spesifisert på faktura. TIPS! Ved å opprette AVTALEGIRO vil porto- og ekspedisjonsgebyr bortfalle fra og med neste sending. Avtalegiro kommer opp som et valg i nettbanken etter at første faktura er betalt som vanlig. Kontakt eventuelt banken din for mer informasjon.
Varene sendes med Posten direkte til din postadresse som vanlig brevpost og ihht Postens standard leveringsbetingelser. Vi pakker og leverer varene til Posten i løpet av 1-2 virkedager. Det tar normalt 3-5 virkedager før du får varene i postkassen din, alt etter hvor i landet du bor. Du har rett til å heve kjøpet hvis vi ikke leverer varene i tide. Da vi både er produsent og distributør har vi alltid varer tilgjengelig for levering. Skulle en utsolgtsituasjon forekomme, vil dette kommuniseres tydelig på vår hjemmeside.
Hvis du ønsker å stå over en forsendelse, endre antall esker, melde fra om flytting eller fremskynde din neste forsendelse må du gi beskjed til kundeservice. Informasjon om neste forsendelse og seneste dato for endring finner du på fakturaen som følger varene.
Vi har ingen bindingstid eller krav til minstekjøp. Du kan når som helst si opp abonnementet ved å kontakte kundeservice på telefon 48 11 99 00 (man - fre kl 08-16) eller sende en e-post til post@medox.no. Oppsigelse av abonnementet gjelder fra og med neste forsendelse. Oppsigelse må meldes senest 15 dager før neste ordinære forsendelse. Sies abonnementet opp senere enn dette og etter at varen er sendt fra oss, forplikter du deg til å motta og betale for denne leveringen. Informasjon om neste forsendelse og seneste dato for endring finner du på fakturaen som følger varene.
Som abonnent på Medox® vil du motta nyhetsbrev per e-post (ref markedsføringsloven § 15 tredje ledd, behandlings-grunnlag artikkel 6 nr. 1 bokstav f.). Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrev ved å ta kontakt med kundeservice eller benytte deg av avmeldingslenken som er i nyhetsbrevet.
Angrerett: Iht angrerettloven er det 14 dagers ubetinget returrett på abonnementets første leveranse.
Angrerettskjema er vedlagt i pakken. Produktet i de neste leveransene du mottar er identisk med produktet i den første og det er derfor ikke returrett på de varene du mottar etter første levering. Pakker som likevel returneres til oss, uten å falle inn under angreretten, får ikke tilhørende faktura kreditert. Faktura må betales selv om pakken sendes i retur.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Angreretten gjelder ikke dersom forsegling er brutt da dette er varer som forringes eller går ut på dato. Dersom du vil benytte deg av angreretten eller har spørsmål i den forbindelse, bes du ta kontakt med kundeservice. Varene skal returneres innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Merk at ved benyttelse av angreretten må du selv bære returkostnaden. Husk å la faktura følge med pakken tilbake til oss slik at vi får koblet returen opp mot abonnementet ditt. Tilbakebetaling ved bruk av angreretten skal skje innen 14 dager dersom faktura som følger leveransen allerede er betalt.
Reklamasjon: Du har full reklamasjonsrett etter gjeldende lover. Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må du kontakte kundeservice innen rimelig tid og maks 2 måneder etter at feilen ble eller burde ha blitt oppdaget. Dersom faktura som følger sendingen allerede er betalt vil tilbakebetaling ved reklamasjon skje innen 14 dager. Vi refunderer fraktkostnader som er påløpt i forbindelse med en godkjent reklamasjon.
Personopplysninger: Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Vår personvernerklæring finner du her: https://www.medox.no/personvernerklæring/
Tvister: Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forliksrådet, i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Du kan også bringe tvister inn for Forbrukertvistutvalget og Forbrukerrådet. Foretaket følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Brukeromtaler: Hentes inn via invitasjon til aktive Medox-kunder som skriver sin anmeldelse hos Trustpilot. På Medox® sin side: no.trustpilot.com/review/medox.no er anmeldelsene merket «på oppfordring» (mer info: support.trustpilot.com/hc/en-us/articles/201819697-Why-are-some-reviews-marked-Verified-).